از ابتداي فعاليت، اينستاگرام نشان داده است كه يك ابزار قدرتمند براي كسب و كارها به شمار مي رود و به مرور زمان ما از نقش اينستاگرام و اهميت آن با خبر شديم.
اگر شما هنوز با وجود دارا بودن كسب و كاري جدي، از اينستاگرام استفاده نمي كنيد، بايد بگوييم امكان دارد تجارت خود را با يك صدمه بزرگ مواجه سازيد چرا كه امروزه نقش اينستاگرام بسيار زياد شده و به يكي از اصول اساسي بازاريابي و توسعه كسب و كار بدل شده است. در ادامه مقاله چند مورد از دلايل اهميت نقش اينستاگرام براي شما بيان خواهيم كرد.
افراد بسياري به دليل نقش اينستاگرام از آن استفاده مي كنند:
با توجه به تعداد و گستره افرادي كه در اينستاگرام حضور دارند، مي توان گفت اين اپليكيشن اجتماعي در حال حاضر با بيش از 800 ميليون كاربر فعال، همراه است.
از اين تعداد، بيشتر از 500 ميليون نفر هر روز از اين پلتفرم استفاده مي كنند كه حدود 24 ميليون كاربر ايراني به دليل نقش اينستاگرام در آن فعاليت دارند. هم چنين 38 درصد از كاربران چندين بار اينستاگرام خود را در روز چك مي كنند.
مجموعه سايت سازه در اين مقاله قصد دارد تا شما را با نقش اينستاگرام در حوزه كسب و كار آشنا سازد.
رشد كسب و كار شما به دليل نقش اينستاگرام
بايد بدانيد كسب و كار در دنياي حقيقي محدوديت هايي داشته و اينجاست كه نقش اينستاگرام ارزشمند مي شود. در حقيقت موقعيت جغرافيايي و محدوديت ارتباط با مشتري ها، تعطيلي كسب و كار در شب ها و غيره مي توان باعث شود رشد كسب و كار شما در يك مقطع متوقف شود ولي اينستاگرام براي شما شرايطي متفاوت ايجاد مي كند.
در حقيقت شما مي توانيد محدوديت هاي ياد شده را با همراهي اينستاگرام و اطلاع از تاثير اينستاگرام پشت سر بگذاريد به اين نحو كه هم در همه ي ساعات شبانه روز مشتري ها را كنار خود داشته باشيد و هم بدون توجه به موقعيت مكاني و جغرافيايي از سراسر دنيا افرادي را به سوي كسب و كارتان جلب كنيد، اين امر نقش اينستاگرام و اهميت آن را يراي شما دو چندان مي كند.
كسب و كار مستقيم يكي از موارد نقش اينستاگرام در كسب و كار
اينستاگرام در طول سال ها تكامل يافته است و در حال حاضر تاكيد بيشتري بر ايجاد پول از طريق تبليغ محصول دارد. آخرين برنامه پست ها shoppable ناميده مي شود و اجازه مي دهد تا كسب و كار ها براي اضافه كردن برچسب ها به محصولات در عكس ها، خود را با لينك هايي كه شامل توضيحات محصول، قيمت و توانايي فروشگاه در حال حاضر، كه منجر به ايجاد يك فروشگاه آنلاين ي شود، معرفي كنند. اين امر به طور جد تاثير اينستاگرام را در رشد كسب و كار شما بيان كرده است.
همكاري با افراد تاثير گذار يكي از موارد نقش اينستاگرام در كسب و كار
يكي از ويژگي هاي نقش اينستاگرام اين است كه شما مي توانيد با كمك افراد تاثير گذار فروش خود را به طرز قابل توجهي بالا ببريد. در حقيقت كاربران شما اگر نام تجاري يا برندتان را از زبان فرد قابل اعتمادي بشنوند، اعتبار بيشتري براي شما قائل شده و راحتتر به شما اعتماد مي كنند.
نکاتی درباره نوشتن بیو اینستاگرام